Gina
Rotllan, ARA, Sitges
El dijous, 23 d’octubre, les classes E i F de
3r d'ESO, van anar a Sitges a fer una classe
de naturals a l’aire lliure. Es van trobar les classes a l’estació de Sants, davant del McDonald’s. Van agafar el tren fins a Sitges. El trajecte va durar 30 minuts. Quan van arribar, van esmorzar mentre esperaven al segon grup. Van anar caminant per la costa fins arribar al local. Les dues classes es van dividir entre dos, cadascuna. El recorregut es va dividir en tres parts:
Part
audiovisual
La primera: era un vídeo en què explicaven les
característiques de les algues, també alguns éssers vius i en quina zona de la
costa vivien.
Part
teòrica
La segona: Era una explicació, que van donar,
sobre els animals marins, en quins grups es trobaven (porífers, cnidaris,
artròpodes, mol·luscs, equinoderms...). Al principi de l’excursió, van donar un
dossier a la classe, en el qual van apuntar coses que explicaven i van fer un informe de dos tipus
d’animals. A la sala hi havia al costat una taula plena de petxines, cargols,
estrelles de mar, mini-taurons en gerros, i altres coses semblants d’exposició.
També hi havia un aquari, al costat d’una de les taules, on s’hi trobaven el cogombre
de mar, el tomàquet de mar i altres éssers que necessitessin aigua per
sobreviure.
Explorar pels voltant
La tercera i última: Els van portar a la platja, al costat de les
roques, l’exercici era fàcil, hi havien dos cubells, un rosa i l’altre vermell.
Havien de buscar per la sorra i l’aigua i trobar dues classes de “coses”. Unes
que estiguessin vives, com per exemple algues , crancs, cargols de mar... I
unes altres que no, com les petxines.
Tornada
Quan es va acabar l’activitat, els dos grups es van tornar a ajuntar i
van anar caminant a una zona on hi havia bars. Allí van dinar el menjar que
havien portat de casa. Van estar allà un parell d’hores, fins que a 1/4 de 4 van reagrupar-se
i van anar tirant cap al tren de tornada. Mitja hora més tard, estaven a
Barcelona i cadascú va marxar pel seu camí.
Opinió
A la sortida, van demanar l’opinió d’alguns
alumnes. Els comentaris abastaven totes les opinions possibles, però en general
la valoració de la major part de
l’alumnat era positiva